アイテム情報

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10460/84
タイトル: Awareness of Academic Writing among Hearing Impaired Students
著者: Hosoya, Miyoko
キーワード: academic writing
hearing impaired
higher education
student' awareness
発行日: Mar-2006
出版者: The Committee for Promotion of Academic and Social Contribution, National University Corporation Tsukuba University of Technology
誌名: NTUT Education of Disabilities
巻: 5
開始ページ: 9
終了ページ: 14
抄録: This paper addresses the teaching of academic writing to hearing impaired (Deaf) students. The study assesses awareness of academic writing by students and covers 135 students at the Division for the Hearing Impaired at Tsukuba College of Technology. The study shows that; 1. the interest and motivation of hearing impaired students in academic writing is very high 2. students are aware of their inability, but cannot recognize where they experience problems.
URI: http://hdl.handle.net/10460/84
出現コレクション:Vol. 5

全文を表示する:

ファイル 記述 サイズフォーマット
ETec05_0_02.pdf787.32 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。


筑波技術大学機関リポジトリ >
010 紀要・レポート >
0104 「NTUT Education of Disabilities」 >
Vol. 5 >